Vintage Karting Forum

Full Version: 1967 slipo restorationswiped post from british karts
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Restoration Silpo 1967

Work started a few months ago, and already in the process of finalisation, being the model, practically the same as the factory fbm, similar to the green that I've restored a few months ago.

Few differences with his successor (FBM) are noted but existing, such which the lack of certain tubes in parts of the chassis, wheel differentiated, finally small details that they say what the cart and the proximity with the year of production.

The engine is a silpo bi-Valve and it's ready, including being installed electric the original Italian lec of Platinum!
The engine itself has differences with the fbm, being more explicit in the fins of the head.

The Photos show the state in which arrived the cart and the state in which it is at this moment.

Restore Karts of the 60 s and beginning of the 70 s is a mission of a lot of responsibility, basically there are no references and a lot of times what guides us, these are pictures of season!

Remember:

Only who drove a race car and felt the sensation of speed, do you know why so many people gave their life for the sport!!!!

" I am the details that make the difference!!!"

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original text

Restauração SILPO 1967
Trabalho iniciado há alguns meses e já em processo de finalização, sendo o modelo praticamente o mesmo da fábrica FBM, similar ao verde que restaurei há alguns meses.
Poucas diferenças com seu sucessor (FBM) são notadas mas existentes, tais quais a falta de determinados tubos em partes do chassi, volante diferenciado, enfim pequenos detalhes que dizem qual o kart e a proximidade com o ano de produção.
O motor é um SILPO bi-válvula e já está pronto, inclusive sendo instalada a elétrica original CEV italiana de platinado!
O próprio motor tem diferenças com o FBM, sendo mais explícitas nas aletas do cabeçote.
As fotos mostram o estado em que chegou o kart e o estado em que encontra-se neste momento.
Restaurar karts dos anos 60 e começo dos anos 70 é uma missão de muita responsabilidade, basicamente não existem referências e muitas vezes o que nos guia, são fotografias de época!
Lembre-se:
Somente quem guiou um carro de corridas e sentiu a sensação da velocidade, sabe porque tantas pessoas deram a sua vida pelo esporte!!!!
"Sono i dettagli che fanno la differenza!!!"
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